Skip links

Nerazumevanje nadarjenosti

Ima resnično nadarjen otrok lahko učne težave? Ljudje verjamejo, da so nadarjeni otroci dobri v vsem, vendar je realnost pogosto drugačna.

Genij ali otrok s posebnimi potrebami?

Emily Murman je govorila v celih stavkih še predno je shodila. Pri osemnajstih mesecih je poznala vse črke abecede in pri treh letih se je sama naučila brati. Pri štirih letih je tedensko prebrala 60 do 80 knjig. Mama se je odločila, da jo bo šolala doma, s čimer ji je omogočila, da razvija svoje talente. Težava je bila le matematika, ki je deklica nikakor ni uspela osvojiti. Pri petih letih je zato Emily začela občasno obiskovati običajno osnovno šolo. Razumela in brala je gradivo višje težavnostne stopnje, toda še vedno ni znala seštevati. Ljudje so njene starše začeli prepričevati, da morda njuna hčerka le ni tako pametna kot mislita da je.

Da bi se lažje odločili, kako nadaljevati z njenim šolanjem, je Emily pri osmih letih opravila teste, ki so pokazali, da ima na eni strani napredno znanje s področja znanosti, branja, pisanja in zgodovine ter na drugi strani osnovno znanje matematike. Z dodatnimi testi so nato ugotovili, da ima deklica učne težave, zaradi katerih je bilo razumevanje in učenje matematike za njo izredno zahtevno. Pojavilo se je vprašanje ali naj jo obravnavajo in šolajo kot izredno nadarjenega otroka ali kot otroka s posebnimi potrebami.

Realnost nadarjenosti

Emily je pri dvanajstih letih vseeno začela obiskovati običajno srednjo šolo in se pri petnajstih vpisala na fakulteto. Tekom celotnega šolanja se je počutila nerazumljeno in nesprejeto. Učitelji niso mogli dojeti, da ima lahko izredno nadarjen otrok učne težave. Sošolci so se ji posmehovali ali jo izkoriščali za pridobivanje boljših ocen. “Bila sem obdana z otroki, ampak sem bila sama. To je realnost nadarjenosti,” je o svojem otroštvu povedala Emily.

Dejstvo je, da ima nadarjenost mnogo oblik in vsak nadarjen otrok ni talentiran za enaka področja, kaj šele za vsa. Nadarjeni otroci so v načinu razmišljanja in obnašanja pogosto drugačni od vrstnikov, zaradi česar se težje vključijo v družbo. Pomembno je prepoznati in sprejeti tako talente kot morebitne težave nadarjenih otrok ter jim nuditi ustrezno pomoč in podporo. Pa se v praksi dovolj pogovarjamo o problemih in omejitvah izredno nadarjenih otrok? Vabljeni k debati v naši Facebook skupini RazvijajmoTalente.

Return to top of page