Skip links

Razlike med nadarjenimi in pametnimi učenci

Velikokrat se zgodi, da ob vprašanju, kateri otroci v razredu so nadarjeni, vsi takoj pokažejo na najbolj pametne in pridne učence.

V resnici so taki primeri redki. Nadarjeni otroci niso nujno najpametnejši v razredu in najpametnejše ne moremo vedno opredeliti kot nadarjene. Med njimi obstajajo nekatere ključne razlike. Razlike v načinu razmišljanja, načinu opravljanja nalog, razlike v obnašanju, v učnem uspehu in še bi lahko naštevali. Seveda je vsak otrok edinstven in včasih ni povsem jasno ali spada med nadarjene ali med pametne učence. Kljub temu obstaja nekaj splošnih značilnosti, ki jih običajno pripisujemo nadarjenim učencem na eni strani in pametnih učencev na drugi strani.

Pametni učenci:

  1. V šoli trdo delajo.
  2. Učno snov osvojijo brez težav.
  3. Poznajo odgovore na zastavljena vprašanja.
  4. Potrebujejo 6 do 8 ponovitev, da nekaj obvladajo.
  5. Radi se družijo z vrstniki.
  6. Natančno sledijo navodilom in naloge brezhibno opravijo.
  7. Z zanimanjem poslušajo in sprejemajo informacije.
  8. Radi hodijo v šolo.
  9. Imajo dobre ideje.
  10. Zadovoljni so s svojim znanjem in dosežki.

Nadarjeni učenci:

  1. V šoli se na videz ne trudijo in ne sodelujejo, vendar vseeno dosegajo dobre rezultate.
  2. Stvari o katerih se učijo že znajo.
  3. Na vprašanja odgovarjajo z dodatnimi vprašanji.
  4. Potrebujejo 1 do 2 ponovitvi, da nekaj obvladajo.
  5. Raje kot z vrstniki se družijo z odraslimi ali se držijo zase.
  6. Radi imajo kompleksne naloge, katerih se lotijo na samosvoj, kreativen način.
  7. Na prejete informacije se odzovejo intenzivno in imajo glede njih svoje lastno mnenje.
  8. Radi se učijo, šole pa pogosto ne marajo.
  9. Imajo neobičajne ideje, ki na prvi pogled delujejo smešne ali celo nesmiselne.
  10. So zelo samokritični, dobra ocena jim ne predstavlja nobene potrditve.

 

Ostale razlike in podrobnejšo razlago zgoraj naštetih si lahko pogledate v spodnjem videu, nato pa vabljeni k debati na to temo v naši Facebook skupini RazvijajmoTalente.

 

Return to top of page