Gledališka šola Prve gimnazije Maribor je v letošnjem šolskem letu izvajala izobraževanje na 4-ih nivojih (različnih starostnih skupinah) in ga zaključila s produkcijami v obliki predstav.
Na prvem nivoju se slušatelji srečujejo z osnovami gledališke igre. Učijo se odrske prezence, fokusa, telesnega in govornega izraza in raziskujejo osnovne igralske izraze.
Na drugem nivoju je v letošnjem letu proces dela spodbujal občutek za kolektivno soustvarjanje, za pripadnost skupini, poudarjal elemente izgradnje gledališke prezence, ustvarjanja napetosti in občutka za subtilno ter hkrati spodbujal individualne načine iskanja gledališkega izraza. Cilj skupine je bil razširiti obzorje na nov pristop do vloge in interpretacije besedila, ki vključuje izstop iz igre, menjavanje ali pomnoževanje likov, skratka trenutno prisoten in moderen način gledališke igre. Izobraževanje je skupina zaključila z gledališko igro Jean Cocteau: Človeški glas.
Izhodišče izobraževanja na tretjem nivoju je bila dramska predloga klasične tragedije, Sofoklesova Antigona. Ciljne naloge skupine so bile razvijanje koncepta vloge, prizora, pomena in predstave. Izvedba predstave je dosegla izjemen uspeh. Prestala je selekcijske postopke na obeh domačih mladinskih festivalih (Transgeneracije in Vizije) ter na festivalu aactWorldFest2018, ki bo meseca junija na Floridi (USA). Tam so dijaki vsled prepoznanja nadarjenosti s strani ameriške komisije prejeli tudi štipendijo za konferenco Youth Leadershhip Cponference 2018, ki poteka vzporedno s festivalom. Njen fokus je kulturno izobraževanje mladih, ki si prizadevajo postati kulturni nosilci v svojem okolju in razvijanje vodstvenih sposobnosti skozi moč gledališča.
Vodilo dela na četrtem nivoju je bila Shakespearjeva tragedija Romeo in Julija. Drama, ki se ukvarja s temami zanimivimi za dijake v tej starosti, hkrati pa ponuja dovolj formalen jezikovni okvir, v katerem se mora gibati igralec pri kreaciji vloge. Cilj četrtega letnika so bili najti pot do vživljanje skozi besede, ki jih igralcu v usta položil nekdo drug. Toliko težje, ker so besede večinoma napisane v verzni obliki. Naloge so bile: kako govoriti verz, kako manipulirati interpretacijo verza in s tem njegov pomen, kako ustvarjati vlogo s pomočjo formalno togega besedila, kako verz povedati tako, da bom razumel, kaj pomeni, kako ga povedati tako, da bo gledalec razumel, kaj pomeni?
Aktualno o Gledališki šoli Prve gimnazije Maribor na https://www.facebook.com/TheatrePGMB/
Mentorji: Tjaša Klanjšček, Petja Labović, Timon Šturbej, Tatjana Peršuh, Barbara Jamšek, Mateja Kokol, Nina Šulin, Gašper Bohinec in Metka Damjan
Št. ur izobraževanja: 120
Št. vseh vključenih dijakov: 61
Št. vključenih nadarjenih dijakov: 15
Trajanje sofinanciranja iz projekta RaST: 3. 1. 2018 – 31. 8. 2018