Cilji aktivnosti
- sodelovati v procesu od idejne zasnove do prototipa izdelka
- naučiti se ali izpoponiti računalniško modeliranje
- naučiti se osnov uporabe strojev za digitalno izdelavo
- uporabljati ročno orodje
- sodelovati kot član večje ekipe, spoznati druge člane in koristno uporabiti njihova znanja
Didaktične metode dela
Ustvarjalno projektno skupinsko, delno medvrstniško učenje.
Opis aktivnosti
Zaradi velikega števila prijav je bil program izveden v dveh skupinah, ki sta obe delali po istem postopku, a vsaka svoj izdelek.
S sprehodom skozi mesto so dijaki in mentorji najprej poiskali izziv, ki so se ga lotili z vetrenjem možganov in podobnimi tehnikami pridobivanja in luščenja idej. V prvi skupini so se tako lotili izdelave zložljive klopi, ki je nudila možnosti polnjenja mobilnih naprav in je spreminjala svojo osvetlitev glede na svetlobo dneva. V drugi skupini so naredili napravo, pri katerem se s pomočjo mehanskih delov upravlja preprosta arkadna računalniška igra.
Ko so bile ideje dorečene, so se lotili papirnate skice in seznama potrebnega materiala. Drugi dan so skice prenesli v računalniške programe in v večih skupinah izdelali potrebne dele – od lesenih na CNC rezkarju in laserskem rezalniku, plastične na 3D tiskalniku in elektroniko. Tretji dan je bil namenjen sestavljanju delov, testiranji in popravljanju, dokler niso pravočasno, do 49. ure od začetka, sestavili vsaj delno delujočega končnega izdelka, ki ga je moč predstaviti javnosti.
Izvajalec: Citilab – Zavod za kreativne tehnologije Maribor
Št. ur izobraževanja: 30
Udeleženih nadarjenih dijakov: 15
Avtor besedila in fotografij je dr. Marko Ivanišin (RaST). Delo prve skupine je izvajalec predstavil v besedi in sliki na svoji spletni strani http://www.kreatorlab.si/v-48-urah-do-oblaka/